Całkiem nowe logo

Kiedy powinno się wymienić logo w firmie, pojawia się pytanie, kto to profesjonalnie zrobi. Spore firmy i korporacje mają swoich własnych grafików w wydziałach graficznych i kreatywnych, zatem przygotowaniem znaków logo zajmują się ci pracownicy. Mniejsze firmy muszą to powierzyć, bo nie mają na etacie zatrudnionego człowieka, który zajmuje się przygotowaniem grafik.



W przypadku rebrandingu logo firmy kreuje się od nowa razem z innymi materiałami reklamowymi, co zajmuje sporo czasu i jest również dosyć sporym kosztem.
W tak zaistniałej okoliczności powinno się uprzednio zwerbować sobie osobę, która będzie zajmowała się takimi kwestiami, a najlepiej ogólnie rzecz biorąc posiadać kierownika projektu. Kierownik projektu będzie mógł takie rzeczy nadzorować i pomagać w przygotowaniu całego projektu. Bez wątpienia ważne ze względu na działanie firmy powinno być to, ażeby firma miała dobrze opracowany plan tego rebrandingu i żeby wiedziała, jak w konsekwencji powinien być zrealizowany. To nie jest łatwe. Zdarza się, że to wymaga realnie bardzo dużo pracy. Projektowanie logo należy zacząć od nowa i to również nie jest wcale takie proste. Logotyp, który był poprzednio, zdarza się, że dosłownie nie jest inspiracją. Nie chodzi o to, że się go przerabia, ale zwyczajnie od nowa konstruuje się logo dla firmy. Przy czym logo firmy w nowej wersji musi być odrobinę inne, bez wątpienia musi nawiązywać do tej samej działalności i tej samej branży, ale powinno przekazywać inne wartości, jeśli się zmieniły, lub posiadać inną kolorystykę. W tym przypadku zróżnicowanie jest faktycznie spore.
Więcej: popatrz.