Logotyp dla przedsiębiorstwa

Logo jest zwykle pierwszym, co rzuca się w oczy klientom, którzy wykonali zakupy w danym sklepie lub natknęli się na jakąś stronę internetową. Logo musi być łatwe, łatwe do zapamiętania, łatwe do odwzorowania na papierze wręcz bez żadnych zdolności artystycznych. Logo firmy musi być również dopasowane charakterystyką do jej działalności.



Jeśli firma zajmuje się czymś związanym z naturą, to najlepiej, by było zielone albo żółte. Jeżeli zajmuje się sprzedażą produktów luksusowych, warto zastosować złotą albo czarną kolorystykę.
Rozwiązań w zakresie projektowania jest wiele. Projektowanie logo może wytworzyć specjalista grafik, ale najpierw może się zająć tym cały dział kreatywny, który będzie proponował różnorakie rozwiązania. Następnie grafik tylko wprowadzi w życie pomysły, jakie powstały w głowach pracowników działu kreatywnego. W znaczącej liczbie sytuacji inne osoby, dosłownie niezwiązane bezpośrednio z projektowaniem mają głowę pełną pomysłów i świeże pomysły, które świetnie sprawdzają się, gdy powstaje kreacja logo. Z całkowitą czyli stu procentową pewnością warto przygotować sporo znaków logo i dać je do akceptacji poszczególnym osobom w firmie. Wtedy to osoby będą mogły wyrazić własne zdanie na temat logotypu i w razie konieczności wskażą elementy, które są według nich niespójne. To rzeczywiście sporo pomaga i warto w tak zaistniałej okoliczności pamiętać o tym, że przygotowanie logotypów nie powinno nigdy spoczywać na głowie jednej osoby, bo ta osoba może nie posiadać wystarczającej wiedzy, ażeby wykonać coś, co będzie naprawdę unikalne i co zachwyci ludzi. Wiele osób natomiast może wytworzyć prawdziwą burzę mózgów, która da taki efekt.
Sprawdź tutaj: sprawdź co piszą o identyfikacji wizualnej.