Dobre opakowania produktów

Opakowania towarów mają niewątpliwy wpływ na wysokość sprzedaży tych produktów. Każdy produkt, który jest bardzo dobrze zapakowany, sprzedaje się znacznie szybciej i w znacznie wyższych cenach niż ten produkt, który ma brzydkie opakowanie. Projektowanie opakowań do produktów jest de facto bardzo wymagającym celem, ale jeśli weźmie się za to osoba, która ma edukację i doświadczenie w tym temacie, to uzyskany rezultat jest realnie bardzo dobry.




Przede wszystkim projekt opakowania musi być dostosowany do charakterystyki tego produktu. Produkty spożywcze będą pakowane inaczej niż np biżuteria czy produkty elektroniczne. Opakowanie produktu musi jasno sugerować, z jakim produktem mamy do czynienia. Jeśli produkt jest spożywczy, to jego opakowanie musi się kojarzyć z jedzeniem, żeby ten produkt łatwo rzucał się w oczy na półce. Bez wątpienia nie za każdym razem do pakowania jedzenia wykorzystuje się kolorystykę odpowiadającą produktem spożywczym. Na przykład jedne z popularnych makaronów są pakowane w niebieskie opakowania, a niebieski przecież w ogóle nie kojarzy się z jedzeniem. Żadne produkty spożywcze nie są pakowane w niebieskie opakowania dlatego, że naturalnie w przyrodzie nie ma niebieskich produktów spożywczych. Mimo to ten sposób postępowania okazał się dla firmy strzałem w dziesiątkę i projektowanie opakowań dla tej firmy nie zmienia się od lat. Każda firma, zanim wyprodukuje opakowanie produktu, pracuje nad tym opakowaniem przez długi czas, ażeby osiągnąć perfekcję i by produkt finalny przyciągał zainteresowanie w sklepie. Im bardziej kolorowe jest opakowanie, tym nie gorzej.

Więcej: popatrz